Branding, sociala medier och kurser för båt-inspiratör

BRANDING • SOCIALA MEDIER • KURSER


Saltstänk och strategi – vårt samarbete med Boatlife by Malin

Malin, kvinnan bakom Boatlife by Malin, inspirerar tusentals följare att våga kasta loss, testa nytt och leva mer av sitt liv till sjöss. När hon ville ta nästa steg med sitt varumärke fick vi på Tuesday hjälpa till att samla allt – från känsla till kurs – i en tydlig och hållbar riktning.

Vad vi gjorde

Vi gick från idéer till verklighet, och byggde en grund som både håller för storm och känns 100 % Malin.

🎨 Branding

En varm, personlig och naturnära varumärkesidentitet

Färger, typsnitt och tonalitet som speglar hav, frihet och Malins personlighet

En visuell riktning som fungerar i både sociala medier och på kursplattformar

📱 Sociala medier

Planering och innehållsstruktur för Instagram och nyhetsbrev

Templatemallar i Canva – anpassade för Malins färgpalett och uttryck

Idébank för inlägg, reels och stories med fokus på engagemang och äkthet

🎓 Onlinekurser

Struktur för kursinnehåll, betalningsflöden och innehållsplattform

Rådgivning kring innehållsformat, lansering och paketering

Hjälp att få ut första kursen – från skiss till publicering

Vår roll

Vi hjälpte Malin att få ihop alla delar – både visuellt och strategiskt. Malin från vårt team var bollplank och projektledare, medan Sofie stöttade med teknik, tonalitet och mallar.

Resultatet?

Ett varumärke som känns lika självklart som att kasta loss en tidig sommarmorgon. Med en tydlig identitet, kursplattform och struktur för innehåll kunde Malin ta nästa steg som företagare – och fortsätta inspirera andra att göra detsamma.

Driver du ett varumärke med en stark röst – men behöver hjälp att få ihop alla delar?

Vi på Tuesday stöttar dig hela vägen från idé till lansering. Hör av dig och berätta mer om din idé 💡

Previous
Previous

Web, nyhetsbrev och bokningsflöden för researrangör